annonce
Sådan holder du motivationen hele vinteren

Foto: Getty

Sådan holder du motivationen hele vinteren

Af: Susanne Knutzen, 13. januar 2016

Vores løbelyst falder drastisk, når dagene bliver kolde og mørke, viser en undersøgelse. Her er fem råd fra adfærdsekspert Sille Krukow til at kickstarte et sundere liv.

Om undersøgelsen

4054 motionsløbere blev spurgt, hvor ofte de løb henholdsvis i sommerperioden (1. marts – 30. august) og i vinterperioden (1. september – 28. februar).

Om sommeren løb 1,6 procent mindre end én tur om ugen, 26,6 procent løb én til to ture om ugen, 65,1 procent løb tre til fire gange om ugen og 6,6 procent løb fem eller flere ture om ugen.

Om vinteren løb 8,8 procent mindre end én tur om ugen, 41,2 procent løb én til to ture om ugen, 45,1 procent løb tre til fire gange om ugen, og 4,8 procent løb fem eller flere ture om ugen.

Kilde: Idrættens Analyseinstitut. Undersøgelsen er lavet i forbindelse med rapporten: Motionsløbere i Danmark - Portræt af danske motionsløbere, Peter Forsberg, 2012, men er ikke tidligere blevet offentliggjort.


 
Flere artikler om træningstips
Kommentar
Annonce
Annonce

Få masser af ny inspiration til en sund livsstil, træning, sund mad, sex, psykologi samt tilbud. Sendes tirsdag, fredag og søndag.

MEST LÆSTE

Annonce
Vind tre bøger efter eget valg med Gyldendal Bogklub ”Krimi og Spænding”.
Flere konkurrencer
Annonce